מטוס הביון המתקדם מסוגו בעולם בדרך לצה"ל

קובי פינקלר No Comments on מטוס הביון המתקדם מסוגו בעולם בדרך לצה"ל

מפא"ת במשרד הביטחון והתעשייה האווירית השלימו את הטמעת מערכות המודיעין במטוס 'אורון' לקראת מסירתו לחיל האוויר. החלו טיסות ניסוי בשיתוף מפא"ת, צה"ל והתעשייה האווירית

מפא"ת מטוס צבאי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המנהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון והתעשייה האווירית ציינו בימים האחרונים, בטקס שהתקיים בהשתתפות בכירים ממערכת הביטחון וצה"ל, את סיום שילוב מערכות המודיעין במטוס המתקדם מסוגו בעולם 'אורון'. סיום שילוב מערכות המודיעין הינו אבן דרך משמעותית בתכנית הפיתוח והניסויים של המטוס, שעובר לשלב המתקדם של טיסות ניסוי משותפות לחיל האוויר ולתעשייה האווירית.

המטוס הוא פיתוח משותף של מפא"ת במשרד הביטחון וחטיבת אלתא בתעשייה האווירית, יחד עם חיל האוויר, אגף המודיעין וזרוע הים. ה'אורון' הוא מטוס אחיזת שטח ראשון ומתקדם מסוגו בעולם. הוא מצויד במערכות חישה ותקשוב פורצות דרך, שיעניקו לצה״ל ממד מודיעיני חסר תקדים לאחיזה של שטח עצום למעקב בזמן אמת אחר תנועות קרקעיות, בכל מזג אוויר ותנאי ראות. הוא יופעל על ידי טייסת 122 "נחשון" של חיל האוויר.

סא"ל יועד, ראש ענף מטוסי משימה במפא"ת: "מטוס ה-'אורון' הוא מטוס רב זרועי מרובה סנסורים שעתיד להקנות לצה"ל יכולות מבצעיות 'שוברות שוויון' אל מול האתגרים העומדים בפנינו גם בזירות רחוקות מאוד. ייחודיות המטוס מתבטאת ביכולת איסוף ואחיזת כמות עצומה של מטרות בזירה רחבה, בכל מזג אוויר ותנאי ראות, מטווח גדול, בזמן אמת ובדיוק רב. במערכות המטוס שולב ידע טכנולוגי ייחודי אשר נצבר לאורך השנים בקרב התעשייה ומפא"ת, דבר שיאפשר להתמודד גם עם איומים עתידיים בכלל זירות הפעולה של ישראל. ה-"אורון" הוא תוצר של תהליך הפקת לקחים מבצעי גם בהסתכלות בינלאומית מרחיבה״.

סא"ל א׳, מפקד טייסת 122 בחיל האוויר: ״מדובר במטוס בעל יכולות ייחודיות המבטא את החוזק והעוצמה בשותפות של כלל זרועות צה"ל. טייסת 122 של חיל האוויר, מבינה את כובד האחריות במימוש ייעוד המטוס ויכולותיו לטובת שמירה על ביטחון המדינה. אני בטוח כי שלב הטיסות המשותפות יאפשר להכשיר את אנשינו באופן אפקטיבי ולקצר את לוחות הזמנים בדרך לקליטה מבצעית".

גדעון לנדא, מנהל מפעל מערכות מוטסות בחטיבת אלתא בתעשייה האווירית: "אין ביטוי טוב יותר לעוצמתנו האסטרטגית משילוב יכולות מטוס ה-'אורון' בסינרגיה מלאה עם אחיו 'שביט' ו-'עיטם', פרי עמלנו. זהו רגע משמעותי ומרגש עבורנו כאנשי התעשיה הביטחונית וכאזרחים במדינת ישראל".



0 תגובות